eco.ieu.edu.tr
Dersin Adı | |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Güz |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | ||||||
Dersin Türü | Zorunlu | |||||
Dersin Düzeyi | - | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | ||||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) |
Dersin Amacı | |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Belirsiz bir çevrede karar verme.Verileri tanımlama ve tanımlayıcı ilişkileri özetleme. | Statistics for Engineers and Scientists, William Navidi, 4th Ed., Mc-Graw Hill. - Applied Statistics and Probability for Engineers, Douglas C. Montgomery & George C. Runger, 5th Ed., John Wiley &Sons, Inc. |
2 | Değişkenleri sınıflandırma. Kategorisel değişkenleri tanımlayan grafikler. Zamanserilerini tanımlayan grafikler. Sayısal değişkenleri tanımlayan grafikler. Değişkenler arasındaki ilişkileri gösteren tablo ve grafikler. Veri sunumu hataları. | Statistics for Engineers and Scientists, William Navidi, 4th Ed., Mc-Graw Hill. - Applied Statistics and Probability for Engineers, Douglas C. Montgomery & George C. Runger, 5th Ed., John Wiley &Sons, Inc. |
3 | Merkezi eğilimin ölçümleri | Statistics for Engineers and Scientists, William Navidi, 4th Ed., Mc-Graw Hill. - Applied Statistics and Probability for Engineers, Douglas C. Montgomery & George C. Runger, 5th Ed., John Wiley &Sons, Inc. |
4 | Değişkenliğin ölçüleri. Chebychev Teoremi. Değişkenlik katsayısı. Değişkenler arasındaki ilişkiler. | Statistics for Engineers and Scientists, William Navidi, 4th Ed., Mc-Graw Hill. - Applied Statistics and Probability for Engineers, Douglas C. Montgomery & George C. Runger, 5th Ed., John Wiley &Sons, Inc. |
5 | Rastgele deney, çıktılar, olaylar.Permütasyon ve kombinasyon. Olasılık ve esasları. | Statistics for Engineers and Scientists, William Navidi, 4th Ed., Mc-Graw Hill. - Applied Statistics and Probability for Engineers, Douglas C. Montgomery & George C. Runger, 5th Ed., John Wiley &Sons, Inc. |
6 | Klasik olasılık. Bağıl frekans Öznel olasılık. Olasılık kuralları Koşullu olasılık. İstatistiksel bağımsızlık. | Statistics for Engineers and Scientists, William Navidi, 4th Ed., Mc-Graw Hill. - Applied Statistics and Probability for Engineers, Douglas C. Montgomery & George C. Runger, 5th Ed., John Wiley &Sons, Inc. |
7 | İki değişkenli olasılıklar. Baye teoremi. | Statistics for Engineers and Scientists, William Navidi, 4th Ed., Mc-Graw Hill. - Applied Statistics and Probability for Engineers, Douglas C. Montgomery & George C. Runger, 5th Ed., John Wiley &Sons, Inc. |
8 | Rastgele değişkenler. Ayrık rastgele değişkenlerin olasılık dağılımları. Ayrık değişkenlerin özellikleri. Binom dağılımı. | Statistics for Engineers and Scientists, William Navidi, 4th Ed., Mc-Graw Hill. - Applied Statistics and Probability for Engineers, Douglas C. Montgomery & George C. Runger, 5th Ed., John Wiley &Sons, Inc. |
9 | Binom ve Poisson dağılımları | Statistics for Engineers and Scientists, William Navidi, 4th Ed., Mc-Graw Hill. - Applied Statistics and Probability for Engineers, Douglas C. Montgomery & George C. Runger, 5th Ed., John Wiley &Sons, Inc. |
10 | Hipergeometrik dağılım. Ortak dağılmış rastgele ayrık değişkenler. | Statistics for Engineers and Scientists, William Navidi, 4th Ed., Mc-Graw Hill. - Applied Statistics and Probability for Engineers, Douglas C. Montgomery & George C. Runger, 5th Ed., John Wiley &Sons, Inc. |
11 | Rastgele değişkenlerin doğrusal fonksiyonları. | Statistics for Engineers and Scientists, William Navidi, 4th Ed., Mc-Graw Hill. - Applied Statistics and Probability for Engineers, Douglas C. Montgomery & George C. Runger, 5th Ed., John Wiley &Sons, Inc. |
12 | Sürekli rastgele değişkenler. Tekdüze dağılım. Sürekli rastgele değişkenlerin beklentileri. Sürekli rastgele değişkenlerin lineer fonksiyonlarının beklentileri. | Statistics for Engineers and Scientists, William Navidi, 4th Ed., Mc-Graw Hill. - Applied Statistics and Probability for Engineers, Douglas C. Montgomery & George C. Runger, 5th Ed., John Wiley &Sons, Inc. |
13 | Normal dağılım. Normal olasılık The Normal distribution. Normal olasılıklı grafik noktaları. Normal yaklaşım. | Statistics for Engineers and Scientists, William Navidi, 4th Ed., Mc-Graw Hill. - Applied Statistics and Probability for Engineers, Douglas C. Montgomery & George C. Runger, 5th Ed., John Wiley &Sons, Inc. |
14 | Üstel dağılım. Ortak dağılmış rastgele sürekli değişkenler | Statistics for Engineers and Scientists, William Navidi, 4th Ed., Mc-Graw Hill. - Applied Statistics and Probability for Engineers, Douglas C. Montgomery & George C. Runger, 5th Ed., John Wiley &Sons, Inc. |
15 | Finansal uygulamalar | Statistics for Engineers and Scientists, William Navidi, 4th Ed., Mc-Graw Hill. - Applied Statistics and Probability for Engineers, Douglas C. Montgomery & George C. Runger, 5th Ed., John Wiley &Sons, Inc. |
16 | Dönemin gözden geçirilmesi |
Ders Kitabı | Statistics for Engineers and Scientists, William Navidi, 4th Ed., Mc-Graw Hill. |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Essentials of Contemporary Business statistics by T.A. Williams, D.J. Sweeney, D.R. Anderson,2007, Thomson |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | 4 | 20 |
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 1 | 35 |
Final Sınavı | 1 | 45 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 5 | 55 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 1 | 45 |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 15 | 2 | |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | 3 | 5 | |
Portfolyo | |||
Ödev | |||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | |||
Proje | |||
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 2 | 20 | |
Final Sınavı | 1 | 25 | |
Toplam | 158 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Güncel iktisadi sorunları çözmeye yönelik katkıda bulunmak için, farklı iktisat kuramlarının önermelerini uygulamalı bir konuda sınamaya yarayacak nicel ve nitel iktisadi yöntemlerin bilgisine sahip olmak. | X | ||||
2 | Eğitim sürecinde oluşturduğu birikimi ve problem çözme yeteneğini gazete, dergi yazısı, oturum, panel gibi ortamlarda ve bunların sanal (internet) denklerinde paylaşabilecek yazma, yazılım kullanma ve sunum yapabilme tecrübesine sahip olmak. | |||||
3 | Konusuyla ilgili akademik, mesleki, bölgesel, ve global ağların içinde yer almak, bu ağları etkin olarak kullanabilme yetisine sahip olmak. | |||||
4 | Bulunduğu toplumun ihtiyaçları konusunda yeterli sosyal sorumluluk ve bilince sahip olmak ve gerektiğinde sosyal dinamikleri etkileyebilecek/yönlendirebilecek aktiviteleri organize edebilecek/destekleyebilecek tecrübeye ve yetiye sahip olmak. | |||||
5 | Eğitim sürecinde edindiği bilgileri iş yaşamı ve kendi yaşamında edindiği bilgilerle beraber değerlendirerek, kendisine gerekli olan bilgilerin bir sentezini yapabilmek. | |||||
6 | Elde edeceği eleştirel ve analitik düşünme yeteneği sayesinde kendi öğrenim gereksinimlerini belirlemek ve ileri düzey öğrenimini yönlendirebilmek. | |||||
7 | Ekonomik aktör ve ilişkilerin yerel, ülke ve küresel düzeyde tanımlanması, bunlar hakkında verilerin derlenmesi, işlenmesi ve ekonomi politikalarına yol gösterebilecek bilimsel araştırma kapasitesine ulaşılması için yeterli kuramsal ve pratik bilgi birikimine sahip olmak. | |||||
8 | Ekonominin bir sosyal bilim olduğunu unutmayarak toplumsal dinamikleri iktisadi süreçlere hem bir girdi hem de sonuç olarak eklemleme becerisine sahip olmak ve bu alanda yapılan kuramsal yeniliklere açık olmak. | |||||
9 | Üniversitede edindiği birikimi bulunduğu toplumun kültürel ve tarihsel yapısıyla ilişkilendirebilmek ve toplumun farklı katmanlarına iletebilmek. | |||||
10 | Bir yabancı dili kullanarak ekonomiyle ilgili bilgileri ve değişiklikleri izleyebilmek ve meslektaşları ile iletişim kurabilmek. | |||||
11 | Ekonomi ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olmak. | X | ||||
12 | Üniversite sonrası mesleki ve kişisel gelişiminin devamında yardımcı olacak ikinci bir yabancı dile hakim olmak. |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest